- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- 2003
- 2002
- 2001
- 2000
- 1999
- 1998
- 1997
- 1996
- 1995
- 1994
- 1993
- 1992
- 1991
- 1990
- 1989
- 1988
- 1987
- 1986
- 1985
- 1984
- 1983
- 1982
- 1981
- 1980
- 1979
- 1978
- 1977
- 1976
- 1975
- 1974
- 1973
- 1972
- 1971
- 1970
-
Piosenki
-
Filmy i seriale
-
Programy TV
-
Kreskówki
-
Gry komputerowe
-
Gry i zabawy
-
Jedzenie
-
Moda i uroda
-
Motoryzacja
-
Prasa
-
Wyposażenie domu
-
Wydarzenia
-
Gadżety
-
Osobowości
-
Internet
-
Hobby i kolekcje
Mało osób wie, że guma Turbo produkowana była przez firmę Kent z Turcji. W Polsce guma zyskała na popularności z początkiem lat 90., a sprzedaż pierwszej serii pod nazwą "Turbo" ruszyła w 1989 roku.
Do gumy załączane były obrazki przedstawiające głównie samochody, ale także inne środki lokomocji, które w latach 90. były w Polsce niespotykane. Niezdrowy, ale charakterystyczny smak gumy (brzoskwinia) oraz wkładki-obrazki, które również nazywane były "historyjkami" sprawiły, że dzieci i młodzież kolekcjonowały je, wymieniając się zduplikowanymi obrazkami.
Ogromna popularność, głównie w naszym regionie Europy, spowodowała, że firma Kent wypuszczała z każdym rokiem nową serię popularnej "żujki". Systematyka kolekcji gumy Turbo w Polsce wyglądała następująco - seria gum Turbo w Polsce w sprzedaży pojawiła się w latach 1989-1992, seria Turbo Classic była w sprzedaży w latach 1997-1998, seria Turbo Sport w latach 1998-2007, natomiast ostatnia seria - Turbo Super w latach 2003-2007.
Na początkowym etapie produkcji gum, załączane obrazki były prostokątne, jednak w 2003 roku, kiedy zmieniły się rozmiary gumy na mniejsze, wprowadzono obrazki kwadratowe.
W Polsce, w czasie największej popularności "turbówki", istniały fan cluby, które organizowały spotkania miłośników i kolekcjonerów tej gumy. Turecka firma Kent oficjalnie zakończyła produkcję w 2007 roku z powodu spadającego zainteresowania wśród młodzieży. Nieoficjalnie mówiło się, że powodem zaprzestania wydawania gumy Turbo, była plotka o tym, że jest rakotwórcza.
W 2015 roku w Biedronce, z okazji 20-lecia sieci sklepów, na pułkach sklepowych pojawiła się kultowa guma Turbo.
Do gumy załączane były obrazki przedstawiające głównie samochody, ale także inne środki lokomocji, które w latach 90. były w Polsce niespotykane. Niezdrowy, ale charakterystyczny smak gumy (brzoskwinia) oraz wkładki-obrazki, które również nazywane były "historyjkami" sprawiły, że dzieci i młodzież kolekcjonowały je, wymieniając się zduplikowanymi obrazkami.
Ogromna popularność, głównie w naszym regionie Europy, spowodowała, że firma Kent wypuszczała z każdym rokiem nową serię popularnej "żujki". Systematyka kolekcji gumy Turbo w Polsce wyglądała następująco - seria gum Turbo w Polsce w sprzedaży pojawiła się w latach 1989-1992, seria Turbo Classic była w sprzedaży w latach 1997-1998, seria Turbo Sport w latach 1998-2007, natomiast ostatnia seria - Turbo Super w latach 2003-2007.
Na początkowym etapie produkcji gum, załączane obrazki były prostokątne, jednak w 2003 roku, kiedy zmieniły się rozmiary gumy na mniejsze, wprowadzono obrazki kwadratowe.
W Polsce, w czasie największej popularności "turbówki", istniały fan cluby, które organizowały spotkania miłośników i kolekcjonerów tej gumy. Turecka firma Kent oficjalnie zakończyła produkcję w 2007 roku z powodu spadającego zainteresowania wśród młodzieży. Nieoficjalnie mówiło się, że powodem zaprzestania wydawania gumy Turbo, była plotka o tym, że jest rakotwórcza.
W 2015 roku w Biedronce, z okazji 20-lecia sieci sklepów, na pułkach sklepowych pojawiła się kultowa guma Turbo.
Komentarze