- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- 2003
- 2002
- 2001
- 2000
- 1999
- 1998
- 1997
- 1996
- 1995
- 1994
- 1993
- 1992
- 1991
- 1990
- 1989
- 1988
- 1987
- 1986
- 1985
- 1984
- 1983
- 1982
- 1981
- 1980
- 1979
- 1978
- 1977
- 1976
- 1975
- 1974
- 1973
- 1972
- 1971
- 1970
-
Piosenki
-
Filmy i seriale
-
Programy TV
-
Kreskówki
-
Gry komputerowe
-
Gry i zabawy
-
Jedzenie
-
Moda i uroda
-
Motoryzacja
-
Prasa
-
Wyposażenie domu
-
Wydarzenia
-
Gadżety
-
Osobowości
-
Internet
-
Hobby i kolekcje
Zwana też „polską limuzyną”, to pierwsze polskie powojenne auto osobowe. Jego produkcja rozpoczęła się w 1951 roku w warszawskiej fabryce FSO na Żeraniu, a ostatni raz Warszawa zjechała z taśmy produkcyjnej w 1973 roku. Pomimo że w 1967 roku wyprodukowano następcę, dość już przestarzałej Warszawy, mianowicie Fiata 125p, i zaprzestano produkcji, to jeszcze do końca lat 70 tych cieszyła się dużą popularnością na polskich drogach.
Potocznie nazywana „warszawianką”, lub też „garbuską”, ze względu na „garbate” nadwozie typu fastback w pierwszych modelach Warszawy, od 1964 roku występowała już w wersji sedan.
W okresie 22 lat produkcji wielokrotnie modernizowana, łączna produkcja Warszawy w wersji osobowej to 254 471 egzemplarzy.
Wielu właścicieli-pasjonatów odnawia te zabytkowe samochody, zarówno pod względem mechanicznym, jak i wizualnym, by pochwalić się dobrze utrzymanym oldtimerem na zlotach czy wystawach. Odrestaurowane Warszawy i ich niepowtarzalny oldschoolowy klimat, cieszą się dużą popularnością także podczas ceremonii ślubnych.
Jako ciekawostkę należy też wspomnieć, że w 2014 roku pasjonaci legendy polskiej motoryzacji zaprezentowali prototyp nowego modelu Warszawy - New Warsaw Wratislavia, wyposażony w silnik o mocy 607 KM i osiągający prędkość 330 km/h. Nie wiem jak Wy, ale ja pomimo tej nowoczesności i zaawansowanej technologii, zdecydowanie wybieram starą dobrą Warszawę.
Potocznie nazywana „warszawianką”, lub też „garbuską”, ze względu na „garbate” nadwozie typu fastback w pierwszych modelach Warszawy, od 1964 roku występowała już w wersji sedan.
W okresie 22 lat produkcji wielokrotnie modernizowana, łączna produkcja Warszawy w wersji osobowej to 254 471 egzemplarzy.
Wielu właścicieli-pasjonatów odnawia te zabytkowe samochody, zarówno pod względem mechanicznym, jak i wizualnym, by pochwalić się dobrze utrzymanym oldtimerem na zlotach czy wystawach. Odrestaurowane Warszawy i ich niepowtarzalny oldschoolowy klimat, cieszą się dużą popularnością także podczas ceremonii ślubnych.
Jako ciekawostkę należy też wspomnieć, że w 2014 roku pasjonaci legendy polskiej motoryzacji zaprezentowali prototyp nowego modelu Warszawy - New Warsaw Wratislavia, wyposażony w silnik o mocy 607 KM i osiągający prędkość 330 km/h. Nie wiem jak Wy, ale ja pomimo tej nowoczesności i zaawansowanej technologii, zdecydowanie wybieram starą dobrą Warszawę.
Komentarze