WSK


Motocykl-WSK
Motoryzacja
Ten motocykl był marzeniem wielu facetów. Tak jak maluch był najważniejszym wyznacznikiem PRL-u, tak w świecie motocykli WSK była numerem jeden w Polsce.
Swojego czasu to męskie marzenie stało bardzo często w sklepach GS-u, obok rowerów Ukraina. Dostępny był niemalże wszędzie i miał na celu zmotoryzować wieś i mniejsze miasteczka. Wiejski sprzęt kaskaderski-taką ksywką cieszył się ten popularny w latach 1955-1985 motocykl.
WSK została wyprodukowana w Polsce w PZL w Świdniku. Obok taśm, gdzie produkowano śmigłowce przesuwały się leniwie motocykle WSK. Motyw lotniczy widać wyraźnie w logo tego motocykla.
Skąd wzięto nazwę? Po prostu jest to skrót producenta: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego. Mężczyźni, którzy stają się posiadaczami tego motocykla, to trochę tacy polscy harlejowcy. Jedni i drudzy uwielbiają przy nich coś robić. Niekoniecznie musi być powód, czasem po prostu trzeba się ubrudzić smarem po łokcie i poczuć się jak mężczyzna, a innym razem mieć powód aby uciec na chwile z domu do garażu.
Dziś na rynku mamy ogrom jednośladów, a producenci prześcigają się w przyciąganiu uwagi klientów. Producenci WSK-i nie mieli takiego problemu ale i klienci nie mogli cieszyć się zbyt dużym wyborem. Doceniali to co było i cieszyli się z tych maszyn.
Modele , które były produkowane to motocykl 125 cm3, 150 cm3 oraz 175 cm3. Najbardziej chodliwa była oczywiście 125 –tka. Co ciekawe, w niedawno przygotowanym rankingu najczęściej wyszukiwanych motocykli o pojemności 125 cm3 ciągle króluje WSK-a. Być może to dlatego, że to takie trochę retro - a to jest obecnie na topie. Innym powodem jest fakt, że można nią jeździć nie mając prawa jazdy kat A-czyli na motocykl. Tu wystarczy tylko kat B.

Komentarze

Komentujesz jako gość.